faig bikes

מדיניות ביטול עסקה

מדיניות רכישה ואספקה

אודות Faig Bikes&co

מדיניות סודיות ופרטיות

ביטול עסקת מכר למכירת אופניים חשמליים בחנות

רכישת אופניים חשמליים

יתכנו מקרים שבהם אופניים חשמליים ייחשבו כ"רכב" לצורך ביטול לפי תקנות ביטול עסקה וייתכנו מקרים שבהם אופניים ייחשבו כ"מוצר חשמלי" לצורך ביטול לפי תקנות ביטול עסקה.

כיצד נבחין?

תקנות התעבורה קובעות כי באופניים שבהם מותקן מנוע עזר ואשר נרכשו לאחר אוקטובר 2014 יתקיימו הדרישות הבאות:

  1. 1. המצערת אינה מאפשרת שליטה רציפה בהספק המנוע במהירות העולה על 6 קמ"ש.

  2. מסומן על גביהם מספר שילדה וסימון בר קיימא של המילים "אופניים עם מנוע עזר.
  3. 3. הודבקה עליהם תווית בהתאם למאפיינים והמידות של הסימון שבתוספת הארבע עשרה, שתמוקם במקום מרכזי וגלוי לעין על גבי שלדת האופניים.

במקרה שהצרכן רכש אופניים העונות על הדרישות הנ"ל, האופניים יהיו פטורות מחובת רישום ורישוי.

באילו מקרים אופניים חשמליים ייחשבו לרכב ובאלו מקרים אופניים חשמליים ייחשבו למוצר חשמלי במקרה של ביטול עסקה לפי תקנות ביטול עסקה?

ביטול עסקה לרכישת אופניים חשמליים לפי תקנות ביטול עסקת רכב

  1. במקרה שהאופניים עונות לדרישות המפורטות מעלה (1-3).
  2. האופניים נרכשו מהיבואן.
  3. לא נעשה בהם שימוש והם לא נפגמו.

ניתן לבטל תוך 14 יום

ביטול עסקה לרכישת אופניים חשמליים לפי תקנות ביטול מוצר חשמלי

  1. האופניים אינן עונות לדרישות המפורטות מעלה.
  2. האופניים לא נרכשו מיבואן.
  3. האופניים לא חוברו לחשמל.
  4. לא נעשה בהם שימוש והם לא נפגמו.

ניתן לבטל תוך 14 יום

ביטול עסקת מכר למכירת אופניים חשמליים ואביזרים באונליין

חוק הגנת הצרכן מקנה הגנה בעסקת מכר מרחוק, ומאפשר לצרכן לבטל את העסקה בתנאים מסוימים. סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן לבצע ביטול עסקה באופן חד-צדדי מיום עשיית העסקה ועד 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי לפי המאוחר מביניהם. כך למשל, אם הזמנתם טלפונית או מאתר האינטרנט אביזרים לאופניים, אבל מיד לאחר מכן התברר לכם כי טעיתם במידות או שהמוצר לא מתאים לצרכיכם – תוכלו לבטל את העסקה.

החוק אינו מאפשר ביטול עסקאות מכר מרחוק לרכישת:
– מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן בעקבות העסקה
– מוצרים שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.

ביטול העסקה וגביית די ביטול עקב פגם במוצר בעסקאות מכר לרחוק

סעיף 14 ה(ד) בחוק הגנת הצרכן אומר כי במקרה של ביטול עסקה במכר מרחוק בשל פגם, המוכר אינו רשאי לגבות דמי ביטול. כמו כן, דמי משלוח המוצר לבית העסק (או כל הוצאה אחרת) חלים על המוכר. וגבייה של תשלום מנוגדת להוראה. במקרה בו הצרכן מבקש לבטל את העסקה מפני שהמוצר פגום או מפני שהמוצר שסופק שונה מזה שהוזמן (אי התאמה), המוכר לא יכול לדרוש תשלום בגין ביטול העסקה, הובלה, או החזרת המוצר. כל מה שעל הצרכן לעשות הוא לשלוח הודעת ביטול ולציין כי המוצר פגום או שונה מזה שהוזמן, לפי המקרה.

במקרה בו הביטול נעשה שלא בעקבות פגם או אי התאמה, על הצרכן לשלם דמי ביטול בשיעור 5% מסכום העסקה או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם. המוכר לא יוכל לדרוש את עלות ההובלה לאספקת המוצר לצרכן (בהנחה שמחיר ההובלה כלול במחיר העסקה), אולם הצרכן צריך לדאוג להחזרת המוצר למוכר, ובתוך כך לשאת בהוצאות המשלוח.

חשוב לציין שעל פי החוק, העוסק לא יוכל לגבות הוצאות נוספות בנוסף לדמי ביטול, למשל דמי סליקה, התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת, שלטענת העוסק הוצאו על ידו או שהוא התחייב בהן בשל ההתקשרות בעסקה או בחוזה, או בשל ביטולה.

ביטול העסקה עקב אי קבלת טופס גלוי

החוק מחייב את המוכר למסור לצרכן טופס גילוי (סעיף 14ג(ב) לחוק). המועד האחרון למסירת טופס הגילוי הוא מועד אספקת המוצר. טופס הגילוי הוא מסמך בו מרוכז כל המידע הרלוונטי לצרכן: שם העוסק, מספר הזהות שלו, כתובתו, תכונות המוצר, המחיר ותנאי תשלום, מידע בדבר זכות הביטול וכיצד לבצע ביטול עסקה, שם היצרן, ארץ ייצור, תנאי אחריות למוצר, תנאים נוספים החלים על העסקה.

שימו לב: טופס הזמנה שאין בו כל המידע הנ"ל, או התקנון שפורסם באתר המרכז את התנאים הכלליים, לא מהווים טופס גילוי שאמור לרכז את כל המידע הרלוונטי לעסקה שבוצעה על ידי הצרכן, ורק המידע הרלוונטי לעסקה זו. במקרה בו לא נמסר טופס גילוי, ניתן לבטל את העסקה גם אם עברו 16 יום מיום קבלת המוצר, כיוון שספירת 14 הימים בהם ניתן לבטל את העסקה מתחילה מיום קבלת המוצר או מיום קבלת הטופס – לפי המאוחר. שימו לב: במידה ובית העסק מסרב לבטל את העסקה, החוק מאפשר לכם לתבוע, בנוסף להחזרת הכספים ששולמו, פיצוי עונשי שייקבע על ידי בית המשפט עד 10,000 ₪.

שליחת מכתב ביטול עסקת מכר מרחוק

החוק מחייב משלוח הודעת ביטול עסקה בכתב. ניתן לשלוח את הודעת הביטול בדואר רשום, בפקס או במייל, ומומלץ מאוד לשמור עותק של מכתב הביטול ואישור הדואר, הפקס או המייל.

ניתן לבטל עסקאות בשיחת טלפון למוקד השירות או בהודעה בעל-פה במקום העסק, למעט מקרים בהם נקבע בחוק במפורש שהביטול יעשה בהודעה בכתב. ניתן לבטל עסקאות בהודעה בדואר רשום, בדואר אלקטרוני, בפקס אם יש כזה לעסק, ובאינטרנט אם ניתן לבצע עסקאות אחרות עם בית העסק באינטרנט.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • תמונה
  • מקט
  • דירוג
  • מחיר
  • כמות במלאי
  • זמינות
  • הוספה לסל
  • תיאור
  • תוכן
  • משקל
  • מידות
  • מידע נוסף
Click outside to hide the comparison bar
השוואה
Shopping cart close